Vesipelastusta harjoitellaan kolmessa ohjatussa treeniryhmässä (ma, ti, ke) Porvoossa. Harjoituskausi alkaa toukokuun puolivälissä ja jatkuu syyskuulle. Kaikissa ryhmissä on koiria aloittelevasta tasosta voittajaluokkaan asti, joten ylempien luokkienkin liikkeet tulevat kaikille alusta saakka tutuksi. VEPE on tiimilaji, jossa koulutusten järjestämiseen tarvitaan aina koko ryhmän osallistumista. Järjestämme VEPE-kokeita useamman kerran vuodessa. Sinne ovat kaikki lajista kiinnostuneet tervetulleita yleisöksi ja kanttiinin herkuista nauttimaan.

Vuoden 2021 VEPE-ryhmäjako tehdään keväällä. Etusijalla ovat edellisellä kaudella ryhmissä olleet VPY:n jäsenet. Uusia koirakoita vapaille paikoille valitaan VEPE-tutustumispäivässä Porvoossa 16.5.2021. Ilmoittautumistiedot julkaistaan lähempänä tapahtumaa! Jos et pääse tutustumispäivään tai olet muuten kiinnostunut lajista, ole yhteydessä VEPE-toimikuntaan: vpy.vesipelastus (at) gmail.com